O przedszkolu
Link do profilu Przedszkola na Facebooku - kliknij TUTAJ!
Przedszkole Nr 3 Specjalne istnieje od 1 września 2011 roku. Powstało z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, autyzmem oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Główny cel działalności placówki to wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwoju.
Zadania przedszkola specjalnego:
1. Zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju określonych w Konwencji Praw Dziecka.
2. Zapewnienie bezpłatnego wychowania, nauczania i opieki w oparciu o podstawę programową kształcenia przedszkolnego uwzględniając indywidualne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka.
3. Zapewnienie dziecku dostępu do korzystania z bazy Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego.
4. Zapewnienie dziecku integracji z rówieśnikami.
5. Udzielanie dziecku pomocy psychologiczno - pedagogicznej świadczonej przez psychologa szkolnego i pedagoga szkolnego.
Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.
W przedszkolu realizowany jest program własny „Małymi krokami”. Program zakłada, że najważniejszy w kształceniu jest wszechstronny rozwój dziecka na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Treści programowe realizowane są podczas zajęć indywidualnych i grupowych.
Dla każdego dziecka zespół nauczycieli uczących w przedszkolu opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, ankietę przeprowadzoną z rodzicami oraz obserwację dziecka.
Metody pracy wykorzystywane na zajęciach:
-elementy pedagogiki zabawy
-elementy Porannego kręgu
-program aktywności Ch. Knilla
-elementy metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne
-elementy metody behawioralnej
-elementy integracji sensorycznej
-zabawy paluszkowe
-elementy terapii ręki
-Ester Cotton (zabawy manipulacyjne)
-muzykoterapia
-alternatywne metody komunikacji
W roku szkolnym 2020/2021 w naszym przedszkolu realizujemy:
- Program adaptacyjny „Idę do przedszkola”
- Program własny ,,Poznajemy ciekawe zawody”
- Program własny "Małymi Krokami"
- Program własny ,,Zdrowo jem- zdrowo rosnę”
- Program własny ,,Mali przyjaciele zwierząt”
- Program własny „Przyjaciele przyrody”
- Projekt „Cyfrowe przedszkole”
W przedszkolu funkcjonuje sześć grup:
Grupa I – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Beata Karpińska (wychowawca), Paulina Margol-Sawicka,
Pomoc nauczyciela: Marta Gielmuda
Grupa II – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Marta Danieluk (wychowawca), Małgorzata Wawszczak
Pomoc nauczyciela: Agnieszka Duda
Grupa III – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Izabela Szponar (wychowawca), Ewelina Lewusz, Paulina Margol-Sawicka
Pomoc nauczyciela: Marta Gielmuda
Grupa IV – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Diana Manachowska (wychowawca), Paulina Margol-Sawicka
Pomoc nauczyciela: Beata Łysejko
Grupa V – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Katarzyna Ciupa (wychowawca), Marta Bajwoluk, Małgorzata Wawszczak,
Pomoc nauczyciela: Agnieszka Duda
Grupa VI – wychowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Magdalena Romańczuk (wychowawca), Marta Bajwoluk
Pomoc nauczyciela: Alicja Trytek
Religia
Nauczyciel prowadzący: Monika Momot
SPECJALIŚCI
Ewelina Ciechan - specjalista alternatywnych metod komunikacji
Anna Pomazanka - rehabilitant (usprawnianie ruchowe)
Katarzyna Krasa- specjalista integracji sensorycznej
Marta Bajwoluk – logopeda
Katarzyna Ciupa, Marta Danieluk, Beata Karpińska, Ewelina Lewusz, Diana Manachowska, Paulina Margol- Sawicka, Magdalena Romańczuk, Izabela Szponar, Małgorzata Wawszczak - zajęcia rozwijająco-usprawniające
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
dla dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne
(7.30-15.30)
8.00-13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. |
8.00-8.45 | Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
8.45-9.15 | Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu. |
9.15-9.45 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie. |
9.45-10.30 | Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. |
10.30-11.35 | Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. |
11.35-12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad. |
12.00-13.00 |
Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
13.00-14.00 |
Zabawy i gry ruchowe. Zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy przy muzyce. Zabawy plastyczne. Zabawy stymulujące zmysły. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała. |
14.00-14.30 | Podwieczorek. |
14.30-15.30 |
Swobodna zabawa dzieci zgodnie z zainteresowaniami, odbiór dzieci z przedszkola. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne (8.00-13.00)
8.00-8.45 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
8.45-9.05 | Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu. |
9.05-9.45 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie. |
9.45-10.15 | Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. |
10.15-11.30 | Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. |
11.30-12.15 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad. |
12.15-13.00 |
Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |