Przedszkole

 

  

 Link do profilu Przedszkola na FB - Kliknij TUTAJ

 

Przedszkole Nr 3 Specjalne istnieje od 1 września 2011 roku. Powstało z myślą o dzieciach z autyzmem oraz o dzieciach z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Główny cel działalności placówki to wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwoju.

Zadania przedszkola specjalnego:

1. Zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju określonych w Konwencji Praw Dziecka.

2. Zapewnienie bezpłatnego wychowania, nauczania i opieki w oparciu o podstawęprogramową kształcenia przedszkolnego uwzględniając indywidualne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka.

3. Zapewnienie dziecku dostępu do korzystania z bazy Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego.

4. Zapewnienie dziecku integracji z rówieśnikami.

5. Udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej przez psychologa szkolnego i pedagoga szkolnego.

Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.

W przedszkolu realizowany jest program własny „Ja i Ty czyli My”.  Program zakłada, że najważniejszy w kształceniu jest wszechstronny rozwój dziecka na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Treści programowe realizowane są podczas zajęć indywidualnych i grupowych.

 

Dla każdego dziecka zespół nauczycieli uczących w przedszkolu opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, ankietę przeprowadzoną z rodzicami oraz obserwację dziecka.

Metody pracy wykorzystywane na zajęciach:

-elementy pedagogiki zabawy

-elementy Porannego kręgu

-program aktywności Ch. Knilla

-elementy metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne

-elementy metody behawioralnej

-elementy integracji sensorycznej

-zabawy paluszkowe

-Ester Cotton (zabawy manipulacyjne)

-muzykoterapia

-alternatywne metody komunikacji


W przedszkolu funkcjonują trzy grupy:

 

Grupa I – roczne przygotowanie przedszkolne 

 

                

 

Grupa II –roczne przygotowanie przedszkolne 

 

                  

 

Grupa III – roczne przygotowanie przedszkolne

 

            

             

 

 

 

 

KADRA

 

 

      1. mgr Magdalena Łagowska

2. mgr Izabela Szponar

3. mgr Beata Karpińska

4. mgr Diana Manachowska

5. mgr Magdalena Jamroz

6. mgr Ewelina Lewusz

7. mgr Katarzyna Leńczuk

  

 

W każdej grupie pracuje pomoc nauczyciela:

p. Marta Danieluk

p. Małgorzata Bochenko

p. Marta Gielmuda

p. Paulina Margol

 

SPECJALIŚCI

mgr Iwona Lis  - specjalista alternatywnych metod komunikacji

mgr Anna Pomazanka - specjalista integracji sensorycznej, rehabilitant (usprawnianie ruchowe)

mgr Ewa Borkowska-Sowa – neurologopeda

mgr Agata Kotowska - neurologopeda

 

 

 

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA POBYTU DZIECI W PRZEDSZKOLU  

( 7.30 - 15.30 )

8.00-13.00 Realizacja Podstawy Programowej

7:30 - 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze

 8:00 -8:40

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

 8:40 -9:00

Powitanie- Poranny krąg

 9:00 -9:20

Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie

 9:20 -10:20

Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych- zajęcia grupowe,  indywidualne.

Zabawy ruchowe i twórcze

 10:20 11:20

Spacer, zabawy na świeżym powietrzu

 11:20 12.00

Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad

 12.00 12:30

Zajęcia relaksacyjne- słuchanie muzyki, bajek, masaże wyciszające

 12:30 13:00

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne wspierające rozwój

 13.00 14:00

Zabawy i gry ruchowe

Zabawy i gry dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne

Zabawy przy muzyce

Zabawy plastyczne

Zabawy rozwijające poznawanie poprzez zmysły i doskonalące świadomość własnego ciała

 14:00 14:30

Podwieczorek

 14:30 15:30

Swobodne zabawy dzieci zgodne z zainteresowaniami , odbiór dzieci