Organizacja zajęć w internacie SOSW

  • W internacie opracowany jest wewnętrzny regulamin internatu, uwzględniający zalecenia wskazane w aktualnych przepisach prawa odnośnie profilaktyki zakażenia, wychowankowie będą poinformowani o jego postanowieniach przed ich przyjazdem (strona internetowa, facebook, telefon). Regulamin jest także umieszczony w widocznym miejscu budynku oraz przekazany do wiadomości wychowankom i ich rodzicom.
  • W internacie zachowana jest czystość, dezynfekowane są powierzchnie dotykowe: poręcze, klamki, włączniki światła, uchwyty, poręcze krzeseł i powierzchnie płaskie, w tym blaty w salach i w pomieszczeniach do spożywania posiłków.
  • W internacie mogą przebywać jedynie wychowankowie bez objawów chorobowych dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
  • Przy wejściu do internatu obowiązuje dezynfekowanie rąk przez wychowanka oraz pracownika.
  • Wychowankowie internatu powinni starać się zachować dystans podczas pobytu w internacie ok. 1,5 m, czystość w użytkowanych pomieszczeniach, często myć ręce ciepłą wodą z mydłem oraz wietrzyć pomieszczenia mieszkalne. Mają także obowiązek przechowywać własne podręczniki, przybory szkolne oraz rzeczy osobiste w przydzielonej im szafce i ograniczyć dostęp do nich dla osób trzecich. Nie należy zabierać ze sobą do internatu niepotrzebnych przedmiotów.
  • Ogranicza się przebywanie osób z zewnątrz w internacie do niezbędnego minimum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m.in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe) i w wyznaczonych obszarach.
  • Internat posiada pomieszczenie umożliwiające odizolowanie wychowanka od innych osób na wypadek wystąpienia u niego nagłych objawów infekcji dróg oddechowych. Niezwłocznie zawiadamiani są rodzice/opiekunowie, umożliwione jest skorzystanie z teleporady medycznej.
  • W przestrzeniach wspólnych (pomieszczenia do pracy własnej) zachowane są podwyższone rygory bezpieczeństwa i higieny: częste mycie i dezynfekowanie łazienek, pomieszczeń kuchennych, blatów w pokojach oraz pomieszczeniach wspólnie użytkowanych.