Sandomierz- Królewskie Miasto

20170519 145110m

19 maja mieliśmy przyjemność wyruszyć na wspaniałą wycieczkę do Królewskiego Miasta Sandomierza. Uczestnikami wyjazdu był nasz zespół klasowy wraz z rodzicami. Towarzyszyła nam również Natalia- siostra naszej Kasi. Gościnnie był z nami także Tomek- kolega z II klasy  ZSZ.

Na wyprawę wyruszyliśmy wczesnym rankiem o godz. 6.00.  Kiedy dotarliśmy na miejsce na powitanie wyszedł nam p. Maciej – przewodnik, rodowity sandomierzanin. Chwilę po 9.00 rozpoczęliśmy fascynujący spacer uliczkami Starówki sandomierskiej. Na początku wspięliśmy się na szczyt Bramy Opatowskiej, skąd mogliśmy podziwiać Sandomierz z lotu ptaka. Następnie poznawaliśmy historię kościółka św Jakuba- najstarszy kościół sandomierski. Później pokonaliśmy 360 schodów na Trasie  Podziemnej. Byliśmy także w Zbrojowni, gdzie przenieśliśmy się w czasy pięknych Dam i szarmanckich Rycerzy.

Około 12.30 udaliśmy się do Dworku Ojca Mateusza na obiad.

Po posiłku pełni nowych sił ruszyliśmy trasą przez Wąwóz Piszczele i Królowej Jadwigi nad Wisłę, gdzie jako członkowie załogi statku opłynęliśmy Królewskie Miasto. Na koniec naszej wyprawy zajrzeliśmy jeszcze na plac zamkowy.

Zmęczeni, ale radośni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Zdjęcia zamieszczamy w naszej galerii - kliknij TUTAJ!