Wycieczka Śląsk

IMG 20170526 115512m

OGRODY GÓRNEGO ŚLĄSKA

W dniach 23 – 26 maja 2017r. odbyła się wycieczka  na Górny Śląsk, która była zorganizowana dla uczniów i absolwentów naszego Ośrodka.

W pierwszym dniu wycieczki rozpoczęliśmy zwiedzanie od „Zagrody Żubrów” w Pszczynie. Podczas wycieczki uczniowie wzięli udział w warsztatach edukacyjnych Tropem Żubra. Uczniowie poprzez spacer po zagrodzie i obejrzenie ekspozycji poznali życie żubrów oraz innych gatunków zwierząt i ptaków żyjących w zagrodzie. Obejrzeliśmy także film 3D przedstawiający historię przybycia żubra na te tereny.

Następnie udaliśmy się na starówkę w Pszczynie, gdzie zobaczyliśmy neorenesansowy Ratusz, przylegający do niego wspaniały kościół ewangelicki, budynek "Warty" z Bramą Wybrańców prowadzącą do zamku. Na koniec chętni uczestnicy mogli spróbować lodów o niespotykanych smakach np. lody czarna sadza czy chlebowe.

Drugi dzień spędziliśmy w przepięknych „Ogrodach Pokazowych Kapias” w Goczałkowicach – Zdrój. Ogród swą historią sięga do roku 1979, kiedy to właściciel Bro­nisław Kapias na niewielkim skrawku ziemi zaczął sadzić rośliny. Obecnie ogrody prezentują niezwykle bogatą ofertę przyrodniczą. Uczniowie podczas wyjazdu zwiedzali Ogród Stary, który jest podzielony na zaułki i zakątki, co umożliwiło wszystkim zapoznanie się z różnorodnością architektury ogrodowej. Najbardziej jednak wszystkim spodobał się Ogród Nowy, który składa się z kilku ogrodów tematycznych, tj. Wiejski, Zachodzącego Słońca, Nad Stawem, Wrzosowisko, Angielski czy Wiosna, Lato, Jesień, Zima.

Po południu wybraliśmy się na Szyndzielnię , gdzie  przejazd żółtymi, przeszklonymi gondolami wspinającymi się stromo na szczyt dostarczył nam niezapomnianych wrażeń. Tuż pod szczytem naszym oczom ukazał się powoli zarastający - legendarny nieczynny już stok narciarski Sahara. Jadąc gondolami kolei linowej, mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Bielska-Białej - miasta położonego u stóp Beskidu Małego oraz Śląskiego.

W kolejnym dniu po śniadaniu obejrzeliśmy spektakl „Król Maciuś I” w Teatrze Lalek  Banialuka. Następnie udaliśmy się do Studia Filmów Rysunkowych „Bajkowy świat”. Dzięki pobytowi w Studio uczniowie poznali kolejne etapy tworzenia filmu animowanego i poszerzyli swoją wiedzę na temat takich pojęć jak scenariusz filmowy, scenopis, animacja, fazowanie, filmowanie, efekty specjalne i dźwiękowe, czy też dowiedzieli się na czym polega skład komputerowy. Uczestnicy w poszczególnych pomieszczeniach zobaczyli jak twórcy zmieniają scenariusz w gotowy film. Podczas pobytu w Studio mogliśmy obcować z prawdziwymi dekoracjami, rekwizytami, projektami postaci i rysunkami animacyjnymi.  Wizytę zakończyliśmy  w kinie "Studio" pokazem filmów naszej produkcji; „Reksio”, „Bolek i Lolek”, „Lis Leon”.

Następnie udaliśmy się na rynek w Bielsko – Białej.

Po obiedzie powędrowaliśmy na Górę Matyskę zwaną „Golgotą Beskidów”.

W ostatnim dniu naszej wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do Inwałdu - Parku Miniatur. Pod kierunkiem przewodnika odbyliśmy wycieczkę dookoła świata, podziwiając miniaturowe budowle charakterystyczne dla każdego z państw, m.in.: Australii, Grecji, Włoch, Niemiec, Polski, Chin, Francji, Meksyku. W ciągu zaledwie jednego dnia mogliśmy stanąć pod Wieżą Eiffla, na Placu św. Piotra, przy posągach Moai, pod Bramą Brandenburską, przy gondoli cumującej w kanale wodnym otaczającym Plac św. Marka czy koło Muru Chińskiego.

Mieliśmy również możliwość skorzystania z Lunaparku na terenie Parku Miniatur, m.in. karuzele, diabelski młyn,  zjeżdżalnie, autoscooter, wystawa Tutenchamona, Egipt Horror Show. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam projekcja filmu 5D zwanego również symulatorem rzeczywistości. Dzięki projekcji mogliśmy przenieść się w głąb ziemi i odbyć przejażdżkę po wnętrzu opuszczonej kopalni. Zobaczyliśmy ją i poczuliśmy za pomocą wszystkich swoich zmysłów. Oprócz trójwymiarowego obrazu doświadczyliśmy tajemniczych zjawisk pozwalających poczuć na własnej skórze, np. krople wody, podmuchy wiatru.

Po obiedzie udaliśmy się na dalszą część zwiedzania, tym razem była to Warownia, gdzie mogliśmy się przenieść w czasy średniowiecza. W jednaj z chat średniowiecznej osady dowiedzieliśmy się, jaką drogę przebywa ceramika – od zwykłego błota do gotowego wyrobu. Razem z garncarzem spróbowaliśmy swoich sił i umiejętności w tym tradycyjnym zawodzie. W chacie kowala przekonaliśmy się, jak ciężka i trudna jest praca kowala i dlaczego wymagała wielu lat nauki. Obserwując jego pracę dowiedzieliśmy się, na czym polegało to ciekawe zajęcie, a towarzysząc mu spróbowaliśmy sami wykuć kawałek żelaza. Następnie udaliśmy się do kolejnej chaty – chaty powroźnika. Dowiedzieliśmy się jak z kępki lnianej słomy zrobić wytrzymałą linę. Ostatnim punktem zwiedzania była chata tkacza. Tutaj zobaczyliśmy  proces przygotowania materiału do tkania. Również mieliśmy możliwość utkać własną krajkę, czyli wąski pasek brzegowy tkaniny.

Po wszystkich atrakcjach wyruszyliśmy w podróż powrotną do Zamościa. Bogaty i obfitujący w atrakcje dzień zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem piosenek i dzieleniem się wrażeniami z pobytu na Górnym Śląsku.

Zdjęcia zamieszczamy w naszej galerii - kliknij TUTAJ!